Dag 10 (maandag): van Karatu naar Tarangire National Park

19 augustus 2013 - Tarangire National Park, Tanzania

Na een heerlijk ontbijt in Eileens konden we grotendeels over een asfaltweg, wat luxe, naar Tarangire rijden. Onderweg nog even de achtergebleven spullen op Twiga campsite opgepikt en op naar het verkrijgen van de permit voor toegang tot het park.

Bij aankomst bij de super mooie lodge (Tarangire safari lodge) bleek dat er voor vandaag geen boeking voor ons was, alleen voor morgen ... De oplossing was: slapen in de drivers accommodatie voor 1 nacht waarbij we door de lodge voor 2 minuten op en neer worden gereden omdat de 5 minuten lopen te gevaarlijk is ivm de rondlopende dieren. Op zich prima, we hebben het wel minder gehad, maar toch jammer want ik had me er erg op verheugd na de verhalen vanuit Haydom. Simpel, maar schoon.
Na de lunch konden we meteen op voor de middag game drive. Wat een hoeveelheid olifanten, zebra's, wildebeesten en gnoes hier! Überhaupt valt op dat er op elke 10m2 altijd wel leven te spotten is.

Nu zitten we op het terras van de lodge met een 'awesome view', alcoholische versnaperingen en snackjes :). We kijken uit op de savanne en met onze meegebrachte telelens kunnen we gigantisch ver kijken. Ook zien we met het blote oog - hoge vlammen - dat er gecontroleerd een stuk van het park wordt verbrand. Ik kijk uit naar het diner en de sunrise morgenochtend om 6.00 uur ...