Dag 13 (donderdag): Arusha National Park

22 augustus 2013 - Arusha, Tanzania

De allerallerlaatste dag is dan toch echt een feit. Vanochtend startte de dag wat later dan gemiddeld, om 8.00 uur zaten we aan het ontbijt. Na 11 weken in Tanzania geweest te zijn, was het blijkbaar tijd voor m'n laatste dag, want het regende voor het eerst! Om iets voor half negen was Linus al bij het hotel en toen wij wilden vertrekken had hij zelfs al alle bagage in de auto geladen.

Plan was het VN tribunaal te bezoeken, maar ... dat bleek niet mogelijk want er was geen zitting. Op naar Arusha National Park dan maar. Dit park was echt heel anders dan we tot op heden gezien hebben, het leek meer op een regenwoud. Dusdanig dichtbegroeid dat dieren spotten lastig was. Apen, zebra's, giraffen, flamingo's, vogels en everzwijnen ontkwamen desondanks niet aan onze camera's ;). Bij een lodge nog wat gedronken en naar de Hippo pool gelopen. Vanwege het druilerige weer waren de Hippo's niet in de pool maar waarschijnlijk lekker aan het grazen.

Linus had een briljant idee: in Usa had hij nog familie zitten met een motel niet ver van het vliegveld. Alhier konden we een double room krijgen om nog wat uurtjes slaap te pakken voordat onze vlucht 's nachts zou gaan. Ook eten was geen probleem, het moest alleen even gehaald worden in het dorp. Onze keuze werd dus: chipsi mayai (friet met ei), kuku (kip) en salade. De wekker op 01.00 voor de terugreis ... We werden alleen nog gestoord door een aggregaat die om 22.30 aan ging naast onze kamer, maar na enige tijd sliepen we daar toch doorheen. Hiermee is m'n Tanzania avontuur (voor dit jaar) voorbij. Maar Afrika is op zeker: badaay!